مدیریت تحصیلات تکمیلی

وظایف و اختیارات مدیریت تحصیلات تکمیلی


حوزه مدیریت تحصیلات تکمیلی دانشگاه مسئولیت نظارت، هدایت و ارزیابی فعالیت‌های آموزشی تحصیلات تکمیلی دانشگاه را بر عهده دارد.

شورای تحصیلات تکمیلی دانشگاه:

این شورا مرکب از معاون آموزشی و تحصیلات تکمیلی دانشگاه، معاون پژوهش و فناوری دانشگاه، مدیر تحصیلات تکمیلی دانشگاه و نمایندگان تحصیلات تکمیلی دانشکده‌ها می‌باشد و وظیفه آن، سیاستگذاری فعالیت‌های تحصیلات تکمیلی دانشگاه، برنامه‌ریزی اجرایی و نظارت بر حسن اجرای مصوبات شورا و وزارت متبوع در این ارتباط می‌باشد.

مهمترین خدماتی که از سوی حوزه مدیریت تحصیلات تکمیلی دانشگاه ارائه می‌گردد به شرح ذیل است:

–  پذیرش و ثبت نام اولیه، تشکیل پرونده، صدور کارت دانشجویی و معرفی پذیرفته‌شدگان به دانشکده‌های مربوطه جهت شروع به تحصیل

–  صدور گواهی اشتغال به تحصیل، صدور معرفی‌نامه‌ها و احکام مربوط به وضعیت تحصیلی دانشجویان از قبیل : گواهی رتبه، مشروطی، اخراجی، انصرافی، مرخصی تحصیلی، مهمان‌شدن، اضافه سنوات، نظام وظیفه (صدور معافیت تحصیلی در بدو ورود و اعلام فراغت از تحصیل یا اخراجی یا انصرافی دانشجویان به نظام وظیفه)، صدور برگ تسویه‌حساب دانشجو با بخش‌های مختلف دانشگاه به هنگام فراغت از تحصیل، اخراج یا انصراف

–  کنترل ثبت نام ترم به ترم، کنترل نمرات، صدور مجوز دفاع پس از بررسی همه‌جانبه پرونده دانشجویان، درخواست ارزش تحصیلی دانشجویان جدید الورود از دانشگاه قبلی آنان

–  مشاوره و راهنمایی دانشجویان و مراجعان جهت رفع مشکلات آموزشی

–  بایگانی و نگهداری سوابق تحصیلی دانشجویان

–  اعلام فراغت از تحصیل دانشجویان پس از تکمیل پرونده آنان

–  برگزاری و اداره جلسات کمیته تحصیلات تکمیلی دانشگاه جهت بررسی موارد آموزشی دانشجویان.

کلیدواژه‌ها: مدیریت تحصیلات تکمیلی